„HONDA CIVIC“ 50-asis gimtadienis

Šiemet „Civic“ modelis švenčia 50-ąjį jubiliejų. Pradėtas gaminti dar 1972-ais metais, „Honda Civic“ buvo pirmasis globalus automobilis, sulaukęs pasisekimo visuose žemynuose.

Penktadienį ir šeštadienį (09.30-10.01) salone minėsime „Civic“ 50-mečio sukaktį. Renginio metu gyvai pristatysime visus 11 istorinių „Honda Civic“ modelių.

Tai unikali proga susipažinti, pamatyti ir paliesti vieno iš reikšmingiausių visų laikų automobilio istoriją.


Kas?

Visų 11-os „Honda Civic“ modelių ekspozicija su kiekvieno modelio istorijos pristatymu.

Kur?

„Nippon auto“ salone, Oslo g. 7, Vilniuje.

Kada?

Penktadienį (09.30) nuo 13:00 iki 18:00 bei šeštadienį (10.01) nuo 9:00 iki 18:00. 

Kaip dalyvauti?

Atvykite į mūsų saloną šį penktadienį ar šeštadienį Jums patogiu metu. Išankstinė registracija nebūtina. Maloniai laukiame visų.


GLOBALAUS AUTOMOBILIO PĖDSAKAIS: 50 METŲ SU „HONDA CIVIC“

I karta. 1972 – 1979 metai

Pirmasis „Civic“ gimė kaip automobilis pasauliui. Ne tautai, ne regionui, ne žemynui – modelis turėjo tapti pamatu globalioms „Honda“ automobilių prekybos ambicijoms. Pristatytas 1972 metais, tais pačiais metais „Civic“ atkeliavo į Šiaurės Ameriką, dar po metų – ir į Europą.

„Civic“ vizitine kortele tapo CVCC (ang. Compound Vortex Controlled Combustion) variklio technologija. Eroje iki katalizatorių, ši „Hondos“ sukurta degimo sistema leido sumažinti kuro sąnaudas bei į aplinką išmetamas kenksmingas medžiagas. „Civic“ tapo pirmuoju automobiliu, kurio emisijos atitiko 1970 metais JAV priimtą tuo metu griežčiausią aplinkosauginį standartą.

Reikiamu metu, reikiamoje vietoje – taip galima apibūdinti ankstyvą „Civic“ modelio sėkmę. 1973-iaisiais prasidėjusi naftos krizė keleriopai išaugino naftos kainas, imta riboti degalų pardavimus. Net JAV ji keitė automobilių madas – iš klasikinių amerikietiškų „baržų“ vairuotojai norėjo persėsti į ekonomiškesnius automobilius. Jau 1975 metais „Civic“ pardavimai JAV perkopė 100 tūkst. vienetų per metus.

II karta. 1979 – 1983 metai

Antrosios kartos „Civic“ kėbulo linijos tapo aptakesnės, nors išore automobilis išliko panašus į savo pirmtaką. Automobilis tapo erdvesnis, solidesnis ir malonesnis vairuoti.

„Civic“ ilgis padidėjo 20 centimetrų, plotis – 8 centimetrais. Greta hečbeko bei universalo, kai kuriose rinkose modelis pradėtas siūlyti su sedano kėbulu.

Standartinėje komplektacijoje automobilis siūlytas su 1.3l 55 AG varikliu ir keturių pavarų mechanine transmisija. Nuo 1981 metų dviejų greičių automatinė transmisija pakeista į trijų.

„Civic“ gamybos geografija išsiplėtė į Pietų Afrikos Respubliką bei Taivaną.

III karta. 1983 – 1987 metai

Neono šviesos, MTV ir „Terminatorius“. Trečioji „Civic“ karta – tikras devintojo dešimtmečio kūdikis, kai kėbulo linijos buvo braižomos liniuote, o vienintelis apvalus dizaino akcentas buvo automobilio ratai.

Trečiosios kartos „Civic“ tapo didesnis ir solidesnis. Salone imtos naudoti aukštesnės klasės medžiagos. Tik pasirodęs, Japonijoje „Civic“ pirmąkart laimėjo 1983-iųjų „Metų automobilio“ titulą.

Greta hečbeko bei universalo pradėtas siūlyti sedano kėbulo tipas. 1984-aisiais debiutavo „Civic“ bazėje sukurta pirmoji sportinio „CR-X“ karta. Kampuotas dizaino linijas „skolinosi“ ir 1986-aisiais debiutavęs „Honda Accord Aerodeck“ – išskirtinis triduris shooting brake stiliaus dizaino eksperimentas.

Trečioji „Civic“ karta įgavo ne tik komercinį, bet ir sportinį pagreitį. Modelio gamybos laikotarpiu atskirose rinkose debiutavo DOHC varikliai. 1.6l galios benzininis agregatas galėjo išvystyti 120 AG ir 100 km/h pasiekti per 8.9 sekundės.

IV karta. 1987 – 1991 metai

Ketvirtosios kartos „Civic“ išorė pasikeitė nežymiai. Daugiau pokyčių slėpėsi po automobilio kėbulu ir variklio dangčiu. „Civic“ įgijo priekinę dviejų svirčių ir nepriklausomą galinę pakabą, atstumas tarp ašių padidėjo 12 centimetrų. Šioje modelio kartoje debiutavo legendinis keturių cilindrų 16 vožtuvų 1.6l 160 AG DOHC VTEC variklis.

„Civic“ gamybos geografija išsiplėtė į Šiaurės Ameriką. 1990 metais JAV rinkoje pirmąkart parduota daugiau nei 200 tūkst. „Civic“ per metus. 

Įdomu, jog šios kartos „Civic“ universalas buvo siūlomas su dviejų ir keturių ratų pavarą. „RealTimeAWD“ sistema įprastai galią perduoda į priekinius ratus; visų ratų pavara įjungiama, kai priekiniams ratams nepakanka sukibimo. Padidinto pravažumo 4WD versija komplektuota su 4 laipsnių automatine bei 6 laipsnių mechanine transmisija. Kaip tikri visureigiai, pastaroji turėjo specialią žemos eigos pavarą. Kai kuriose rinkose šia universalo versija prekiauta net iki 1996 metų.

V karta. 1991 – 1995 metai

Kintant gamybos technologijoms ir dizaino tendencijoms, paskutiniame amžiaus dešimtmetyje aptakios kėbulo linijos vėl grįžo į madą. Penktosios kartos „Civic“ sukurtas naudojant visiškai naują platformą. Pailgėjo ratų bazė. „Civic“ kėbulo ilgis pirmąkart perkopė 4 metrus. Pakaba tapo minkštesnė ir kiek mažiau sportiška, lyginant su ankstesniais modeliais. 

Automobilis antrakąrt „Civic“ modelio istorijoje pelnė Japonijos „Metų automobilio“ titulą.

Penktoje kartoje atsisakyta universalo kėbulo tipo – daug kur toliau prekiauta ketvirtosios „Civic“ kartos universalu. Šalia tridurio ir penkiadurio hečbeko debiutavo dvejų durų kupė versija. „CR-X“ evoliucionavo į dvivietį targa stiliaus sportinį kabrioletą.

VI karta. 1995 – 2000 metai

Šeštoji „Civic“ karta pelnė jau trečiąjį Japonijos „Metų automobilio“ titulą. Nors „Civic“ išliko dinamiškas, praėjus daugiau nei 20 metų nuo „Civic“ istorijos pradžios, modeliui teko atliepti į vis platesnės pirkėjų auditorijos poreikius. „Civic“ pardavimai JAV 1997-aisiais perkopė 300 tūkst. per metus. Europoje šis skaičius siekė apie 150 tūkst. vienetų. „Civic“ gamybos geografija išsiplėtė į 16 šalių.

Šios kartos modelis skirtingose rinkose turėjo kone plačiausią kėbulo tipo pasirinkimą. Šeštosios kartos „Civic“ buvo siūlomas kaip trejų durų hečebekas, penkiaduris liftbekas, 4 durų sedanas, kupė ir net universalas (Europoje pristatytas kaip „Civic Aerodeck“). Pradėta siūlyti CVT automatinė transmisija.

Nors pagrindinė modelio linija tapo nuosaikesnė, būtent šeštoje „Civic“ kartoje prasideda „Type R“ istorija. Pirmasis „Type R“ buvo skirtas tik Japonijos rinkai. Modelis buvo varomas 1.6l aukštasūkio 185 AG variklio, o 100 km/h pasiekdavo per 7.1 sekundės.

VII karta. 2000 – 2005 metai

Nors septintosios kartos „Honda Civic“ išorės matmenys smarkiai nepakito, perprojektuotame salone atsirado kur kas daugiau erdvės. Modelis turėjo lygų dugną salone gale, šitaip suteikiant daugiau vietos keleiviams.

Tik pasirodęs, septintosios kartos „Civic“ pelnė ketvirtąjį modelio Japonijos „Metų automobilio“ nugalėtojo titulą.

„Septintukas“ „Civic“ istorijoje ypatingas tuo, jog jame pirmąkart įdiegta hibridinė pavara. Japonijoje hibridinis „Civic“ debiutavo 2001-ųjų gruodį. 2002 metų pavasarį hibridine versija imta prekiauti JAV. Hibridinis „Civic“ buvo komplektuojamas su 1.3l 85 AG vidaus degimo ir 13 AG elektros varikliu-generatoriumi, kuris – mažinant greitį ar stabdant – kraudavo automobilio bateriją.

Šios kartos „Type R“ versija pirmąkart oficialiai atvyko į Europą. Europos rinkai skirtas „Type R“ turėjo 200 AG variklį (Japonijoje – 215 AG), o iki 100 km/h bėgėjosi per 6.5 sekundės. JAV rinkoje sportinis „Civic“ toliau buvo siūlomas kaip sportinė „Si“ komplektacija. 

VIII karta. 2005 – 2011 metai

Aštuntosios kartos „Civic“ Europoje startavo išskirtine reklamos kampanija. Reklaminiame klipe rodytas tolimos ateities miestas su skraidančiais automobiliais, tarp kurių 2005-aisiais debiutavęs „Civic“ hečbekas atrodė kaip ten buvęs. Išties, futuristinės „Civic“ kėbulo linijos puikiai atrodo ir tarp šiandienos automobilių. 

Kosminiu laivu praminto „Civic“ hečbeko dizainą kūrė Toshiyuki Okumoto. Šiam projektui dizaino vadovas persikraustė į Milaną, siekdamas „geriau suvokti Europos kultūrą ir estetinius poreikius“. Sprendimas pasiteisino – 2006-aisiais „Civic“ hečbekas pelnė prestižiškiausią „Red Dot“ dizaino apdovanojimą. Konkurso komisija tuomet skelbė, jog „Civic“ žymi automobilių dizaino revoliuciją.

Trejų ir penkių durų hečbekas buvo sukurtas Europos rinkai ir gamintas Didžiojoje Britanijoje. Trejus metus iš eilės Europoje jo pardavimai viršijo 100 tūkst. vienetų. JAV siūlytas nuosaikesnės išvaizdos sedanas ir kupė. Nepaisant kuklesnės išvaizdos, JAV ir Kanadoje „Civic“ pelnė „Metų automobilio“ konkurso titulus.

Šios kartos europietiška „Type R“ versija turėjo 201 AG galios variklį (Japonijoje  – 225 AG). „Top Gear“ žurnalas pripažino „Type R“ „karščiausiu“ 2007-ųjų hečbeku.

IX karta. 2011 – 2017 metai

Devintosios kartos modelis pratęsė aštuntojoje kartoje atsiradusią schizmą – Europoje ir kitose rinkose siūlytos skirtingos „Civic“ versijos. 

Po didžiulės „aštuntuko“ sėkmės senajame žemyne, „Honda“ siekė nekeisti sėkmingos dizaino formulės. Todėl devintosios kartos „Civic“ dizainas – santūri aštuntosios kartos evoliucija. Europoje „Civic“ ir toliau gyveno kaip trejų ir penkių durų hečbekas. Kitur pasaulyje – kaip sedanas (JAV – ir kaip dviduris kupė).

2013-ųjų Frankfurto automobilių parodoje pristatytas ir „Civic“ universalas, pakrikštytas „Civic Tourer“. Modelis išsiskyrė talpiausia bagažine kompaktinių automobilių klasėje (624 litrai). 

Šios kartos pažiba tapo „Type R“ modelio versija. „Type R“ pagaliau „pasileido plaukus“ – ratus suko 2.0l turbininis variklis su 310 AG. Šis „Type R“ tapo greičiausiu priekiniais ratais varomu serijiniu automobiliu Niurburgringo trasoje.

X karta. 2017 – 2022 metai

Dešimtojoje kartoje „Honda“ grįžo prie vieningos „Civic“ platformos visoms pasaulio rinkoms. Naujasis „Civic“ pirmiausia debiutavo Šiaurės Amerikoje, o 2017 metais pradėtas siūlyti ir Europoje bei Japonijoje.

Dešimtosios kartos „Civic“ siūlytas su penkerių durų hečbeko ir sedano kėbulu. JAV kurį laiką gamintas ir toje rinkoje įprastas dvejų durų kupė modelis. Modelio variklių asortimentas sumažėjo iki 7 agregatų (ankstesnėse kartose globali variklių paletė viršijo dešimtį jėgainių).

„Civic“ modelis įgavo vis daugiau „vyresniojo brolio“ – „Honda Accord“ – bruožų. Europoje atsisakius „Accord“ ir traukiantis tradicinių sedanų rinkai, kompaktinis „Civic“ turėjo užimti dvi nišas – kompaktinio hečbeko bei vidutinio sedano.

Žygiui į aukštesnį segmentą pasitelktos ir išmanios technologijos. „Civic“ vienas pirmųjų savo segmente standartinėje įrangoje ėmė siūlyti „Sensing“ saugos įrangos paketą, kuriame apjungtos tokios vairuotojo pagalbos kaip avarinis stabdymas, įspėjimo apie nuokrypį iš eismo juostos, aklosios zonos stebėjimo ir daugelis kitų saugumo sistemų.

„Type R“ versijos galia išaugo iki 320 AG. Modelis vėl gerino Niurburgringo trasos rekordą ir pelnė galybės žurnalų „karščiausio hečbeko“ laurus.

XI karta. Nuo 2022 metų

Po 50 metų „Honda“ grįžta prie pirminės „Civic“ idėjos – sukurti globalų automobilį viso pasaulio vairuotojams. Pasaulyje siūlomos tik dvi kėbulo versijos – penkiaduris liftbekas bei keturduris sedanas. Nuo Islamabado iki Ženevos – globalią variklių gamą sudaro tik 7 motorai.

Europoje naujasis „Civic“ debiutuoja kaip visiškai naujas „Honda“ hibridas. Modelio „e:HEV“ hibridinę sistemą sudaro naujos kartos 2.0l vidaus degimo motoras ir du elektros varikliai.

Vienuoliktosios kartos „Civic“ – be konkurencijos sportiškiausias hibridas savo segmente. Naujajame „Civic“ „Honda“ siekė suderinti ekologiškumą, mažas kuro sąnaudas ir dinamišką važiavimą. 

Kurdami „Civic“, šia vizija „Hondos“ inžinieriai vadovavosi nuo pat 1972 metų. Pasikeitė tik technologijos. Idėja gyva.

Plačiau apie „HONDA CIVIC e:HEV“