2025 metų moto naujienos: futuristinis „Honda“ vidaus degimo variklis ir nauji kelioniniai modeliai
Kasmetinėje pasaulinėje EICMA parodoje Milane „Honda“ pristatė svarbiausias 2025 metų gamos naujienas. „Honda“ motociklų gretas Europoje papildė du visiškai nauji modeliai. Iš esmės atnaujinta daugiau nei 10 motociklų. Tiesa, daugiausia lankytojų ir žiniasklaidos dėmesio sulaukė parodoje pristatyta inovatyvi trijų cilindrų vidaus degimo variklio sistema.
Parodoje dėmesį prikaustė „Honda“ V3 keturtakčio vidaus degimo variklio prototipas. Tai 75 laipsnių kampu išdėstyta, skysčiu aušinama trijų cilindrų galios jėgainė, prie kurios priderintas elektrinis kompresorius. Elektrinis kompresorius motocikluose panaudotas pirmą kartą. Jo dėka galima padidinti sukimo momentą net motociklui važiuojant itin žemomis apsukomis.
Šis prototipas – „Hondos“ siekis sukurti itin lengvą, efektyvų ir galingą vidaus degimo variklį, kuris būtų naudojamas didesniuose „Honda“ motocikluose. Elektrinis kompresorius taip pat leidžia laisviau išdėstyti variklio komponentus, siekiant optimalaus svorio balanso.
„Honda“ savo gamoje turi per keturias dešimtis motociklų modelių su varikliais skirtinguose galios segmentuose: nuo pradedantiesiems sportininkams skirtų 50cc iki šešių cilindrų 1800cc agregatų. „Honda“ inovacijos variklių srityje rodo, jog vidaus degimo varikliai motocikluose turi šviesią ateitį ir daug pažangių galimybių, kaip variklius padaryti efektyvesnius be jokių galios ar vairavimo malonumo kompromisų“, – pasakojo „Honda“ atstovės Lietuvoje „Nippon auto“ motociklų prekybos vadovas Artūras Vilpišauskas.
Jis priminė, kad „Honda“ kasmet rinkai pasiūlo drąsių inovacijų ir brėžia naujas motociklų kaip transporto priemonės vystymosi kryptis. Praėjusiais metais „Honda“ pristatė E-Clutch elektroninės sankabos sistemą, kuri leidžia pajudėti iš vietos ir perjungti pavaras nenaudojant sankabos. Šią sistemą turintis „Honda“ CB650R modelis triumfavo Lietuvos „Metų motociklo“ rinkimuose, laimėjęs „Metų miesto motociklo“ bei „Metų inovacijos“ kategorijose.
GB350S: Klasikinis motociklas naujai vairuotojų kartai
EICMA parodoje „Honda“ pristatė visiškai naują GB350S modelį. Tai klasikinio „Honda“ rodsterių stiliaus motociklas. „Honda“ inžinieriai siekė sukurti lengvą, nedidelio darbinio tūrio, vieno cilindro, oru aušinamą, nebrangų modelį, tokiu būdu leidžiant prie laikui nepavaldžios motociklų klasikos prisiliesti naujai vairuotojų kartai.
Motociklas varomas 348cc darbo tūrio variklio, kuris išvysto 15.5 kW galią, o maksimalus 29 Nm sukimo momentas pasiekiamas vos ties 3000 sūkių. „Honda“ siekė, jog variklio galia būtų lengvai pasiekiama žemų ir vidutinių sūkių diapazone – ten, kur jos reikia labiausiai.
Nors tai klasikinės išvaizdos motociklas, jame panaudoti šiuolaikiniai, pažangūs sprendimai. GB350S įdiegta „HSTC“ sukibimo kontrolės („antipraslydimo“) sistema, praslystanti sankaba, LED žibintai.
GB350S kaina Lietuvoje – 4690 Eur.
CB1000 „Hornet“: Galingiausias modelis super motociklo varikliu
2025 metais „Honda“ modelių gamą oficialiai papildys galingiausias CB1000 „Hornet“ modelis. Tai išskirtinis lengvo svorio motociklas su galingu keturių cilindrų super motociklo „CBR1000RR Fireblade“ varikliu ir kitomis aukščiausios klasės motociklams būdingomis techninėmis savybėmis.
Maksimali galia siekia 111.6 kW esant 11,000 sūkių per minutę, sukimo momentas – 104 Nm ties 9,000 sūkiais.
Motocikle įdiegta elektroninio akceleratoriaus „Throttle by Wire“ sistema su vairavimo režimų nustatymais, „HSTC“ sukibimo kontrolė ir kiti itin galingo motociklo valdymą palengvinantys sprendimai.
CB1000 „Hornet“ kaina Lietuvoje – 10 490Eur. Bus siūloma ir 4 kW galingesnė „SP“ versija su patobulinta pakabos ir stabdžių sistema. Jos kaina – 12 290 Eur.
Daugiau galimybių patogesnėms kelionėms
Esminio atnaujinimo sulaukė „dvigubos paskirties“ „Honda“ motociklų modeliai. Tai motociklai, puikiai tinkantys ir kasdienėms kelionėms, pavyzdžiui, į darbą, ir savaitgalio išvykoms.
Nuo savo debiuto 2012 metais, NC750X tapo vienu iš perkamiausių dviejų cilindrų motociklų Europoje. NC750X pirkėjų simpatijas pelnė, nes tai universalus motociklas, su kuriuo lengva ir kelionėse, ir kasdienybėje. „Honda“ iš pagrindų atnaujino motociklo išvaizdą: montuojamas naujas LED žibintas, patobulinta stabdžių sistema, įdiegtas naujas spalvotas TFT prietaisų skydelis. NC750X itin mėgstamas ir Lietuvoje. Tai vienas prieinamiausių „Honda“ modelių su pažangia automatine dviejų sankabų transmisija.
Patobulinti itin pirkėjų vertinami CRF300L ir CRF300 „Rally“ motociklai. CRF300L – labiau bekelės ir savaitgalio nuotykiams skirtas modelis. Atnaujintas jo dizainas, motocikle įdiegtas LED žibintas. „Rally“ giminaitis, įkvėptas lenktyninių Dakaro bolidų – tai lengvo svorio ekspedicijų motociklas. Kad dar geriau tarnautų ilgose kelionėse, „Rally“ kuro bakas padidintas 2.7 litro (viso 12.8 l).
Atnaujinimo sulaukė ir kelionėms plentu skirtas „Honda“ NT1100 modelis bei vidutinio dydžio adventure segmento modelis XL750 „Transalp“.
Motorolerių naujienos
PCX vardas šifruojamas kaip „Personal Comfort“ (liet. asmeninis komfortas). „X“ raidė žymi modelio „x faktorius“ – patogią sėdėseną, apsaugą nuo lietaus ir vėjo, daug vietos bagažui, aukštą „Honda“ gaminio kokybę ir, svarbiausia, prieinamą kainą. Dėl šių pranašumų nuo gamybos pradžios 2010 metais Europoje parduota per 140.000 PCX vienetų.
2025 metų motociklų sezonui atnaujinta PCX125 išvaizda, montuojamas naujas LED žibintas, įdiegta galinė diskinių stabdžių sistema. Svarbu, kad PCX kaina – vienas iš šio motorolerio „arkliukų“ – liko nepakitusi. Ji siekia 3650 Eur.
Nauja ir tai, kad greta klasikinės PCX versijos nuo šiol siūloma ir „Deluxe“ komplektacija. Joje LCD prietaisų skydelį pakeitė spalvotas TFT 5 colių ekranas. „Deluxe“ versijoje montuojama pažangesnė galinės pakabos sistema su atskiru kompensatoriaus bakeliu.
Tokia pavaros sistema 2025 metais montuojama ir padidinto pravažumo motorolerio ADV350 modelyje.
Pirmieji naujo 2025 metų motociklų sezono modeliai „Honda“ salonus Lietuvoje pasieks dar iki šių metų pabaigos.