Ateitis pagal „Hondą“: du futuristiniai „Honda“ modeliai pirkėjus pasieks 2026 metais
Las Vegase vykstančioje inovacijų parodoje „CES“ „Honda“ oficialiai pristatė du futuristinius automobilius: „0 Series“ sedaną ir visureigį. Gamintojas teigia, jog abu pažangias autonominio vairavimo funkcijas turėsiantys automobiliai – netoli serijinės gamybos. Planuojama, kad nauji modeliai pirkėjus pasieks jau 2026 metais.
„Honda 0 Series“ koncepcija pristatyta praėjusių metų sausį. Kurdama šią serija, „Honda“ siekė iš naujo – tarsi nuo pradžių – pažvelgti į ateities mobilumo viziją. Koncepcija apima tiek automobilio išorės ir vidaus dizainą, tiek vairavimo, autonomijos bei kitus technologinius sprendimus.
„CES“ parodos lankytojai jau pernai galėjo pažvelgti į „0 Series“ sedano prototipą. Šių metų automobilis – daug artimesnis serijinei gamybai. Jo dizainas išliko nepakitęs. Iš kitų elektromobilių „0 Series Saloon“ išsiskiria nedideliu aukščiu ir sportiniams automobiliams būdingomis kėbulo linijomis. Nepaisant to, erdve salone jis prilygsta šeimos automobiliams.
„0 Series“ sedanas kuriamas ant naujos „Honda“ elektromobilių platformos, kuri sukurta remiantis lengvumo, lankstumo ir išmanumo principais.
Šiaurės Amerika taps pirmąja rinka, kur 2026 metais prasidės „0 Series“ prekyba. Vėliau modelis pasieks ir kitus regionus, įskaitant Japoniją bei Europą
Parodoje taip pat pristatytas „0 Series SUV“ prototipas. Tai bus vidutinio dydžio miesto visureigis, išsiskirsiantis erdve salone bei pažangiomis stabilumo valdymo technologijomis. Modelyje bus naudojami 3D giroskopų sensoriai, atkeliavę iš „Honda“ patirties kuriant robotikos sprendimus. „0 Series“ visureigio debiutas taip pat numatomas 2026 metais.
Autonominis vairavimas – viena iš ateities mobilumo sričių, kuriai „Honda“ skiria ypatingą dėmesį. 2021 metais „Honda“ tapo pirmuoju pasaulyje automobilių gamintoju, JAV rinkai skirtame „Honda Legend“ modelyje pristačiusiu 3 lygmens (Level 3; galima atitraukti akis nuo kelio) autonominio vairavimo sprendimą, leidžiantį automobiliui vairuoti pačiam (ribotose kelio atkarpose).
Naudojant 3 lygmens autonomijos sprendimus, automobilis tampa visiškai atsakingas už vairavimą. Vairuotojas tuo metu gali atlikti kitas užduotis – naršyti internete, žiūrėti filmą ar produktyviai dirbti iki pasieks kelionės tikslą.
Tobulindama autonominio vairavimo ir pagalbines saugos sistemas, „Honda“ siekia iki nulio sumažinti žūčių keliuose skaičių. Naujuose „0 Series“ modeliuose bus diegiamos pažangiausios saugos ir autonominio vairavimo sistemos. Numatoma, kad „0 Series“ modeliai leis automobiliui savarankiškai važiuoti nedideliu greičiu ir eismo spūstyse (atitraukus akis nuo kelio bei nelaikant rankų ant vairo). Autonominio vairavimo galimybių spektras bus plečiama s atnaujinant automobilių programinę įrangą.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |