Motomados: kokie motociklai bus populiariausi šiais metais?

9 kovo, 2022

Praėjusiais metais Lietuvoje parduoti 905 motociklai. Tai beveik 50% daugiau nei per 2020-uosius metus (605). Nepaisant geopolitinių aplinkybių, šiemet taip prognozuojamas panašus rinkos augimas, o didžiausias šuolis numatomas nedidelės galios motociklų ir motorolerių segmente.

„2021-aisiais fiksavome istoriškai didžiausią motociklų pardavimų šuolį. Nors karas Ukrainoje įnešė nežinios kitose verslo srityse, nepastebėjome, jog jis turėtų poveikį motociklų pardavimams. Prognozuojame, jog naujų motociklų rinka Lietuvoje ir šiemet augs 30-50 procentų. Pagal pardavimų apimtis tik dabar vejamės Baltijos šalių kaimynus, tad erdvės sparčiam augimui dar yra. Jį pristabdyti galėtų nebent tiekimo grandinės iššūkiai”, – teigė „Nippon auto“ motociklų pardavimo vadovas Artūras Vilpišauskas.

A. Vilpišausko teigimu, rinką Latvijoje ir Estijoje anksčiau išjudino galimybė nedidelės galios motociklus vairuoti su B kategorijos vairuotojo pažymėjimu. Tai lėmė ne tik didesnius lengvųjų motociklų ir motorolerių pardavimus, bet ir paskatino daugiau žmonių vairuoti dvirates transporto priemones.

„Motoroleris ar nedidelės galios motociklas – pirmas žingsnis į motopasaulį. Pradėjęs kelią nuo šios transporto priemonės, ne vienas vairuotojas vėliau persėda ant galingesnių motociklų, šitaip auga visa motociklininkų bendruomenė. Jei Lietuvos rinka šiemet labiausiai augs lengvųjų motociklų sąskaitą, po kelerių metų šie vairuotojai jau rinksis „rimtesnius“ motociklus”, – teigė A. Vilpišauskas.

„Honda PCX125“ praėjusiais metais tapo antru perkamiausiu (18 vnt.) „Honda“ modelių Lietuvoje. „Honda“ atstovo teigimu, jų būtų parduota ir gerokai daugiau, jei ne ribotos gamybos ir tiekimo apimtys.

125cc darbo tūrio 9,2kW galios motoroleris kainuoja 3519 eurų. „PCX125“ varomas naujos kartos EURO5 standarto variklio, komplektuojamas su HSTC antipraslydimo sistema (kaip ir automobiliuose sutinkama ESP, ši sistema neleidžia galiniam ratui prasisukti esant slidžiai kelio dangai) ir automatine pavarų dėže. Modelyje sumontuoti priekiniai bei galiniai LED žibintai, skaitmeninis prietaisų skydelis, USB įkrovimo jungtis.

125cc galios segmente „Honda“ siūlo net 8 skirtingus motociklų ir motorolerių modelius – nuo ekonomiškiausio „Vision 110“ (2914 Eur), šiemet atnaujinto retro stiliaus „Super Cub C125“ (4366 Eur), iki premium segmento „Forza 125“ (5334 Eur).

„Pernai 125-249cc galios segmentas sudarė 14.59% visų šalies motociklų pardavimų. Šiemet šis segmentas sudarys nemažiau trečdalio rinkos”, – teigė A. Vilpišauskas.

Taip pat sparčiai auga kelioninių ir nuotykių (ang. adventure) motociklų segmentas. Tai tolimoms kelionėms plentu ir bekele skirti motociklai. Vienais populiariausių segmente išlieka „Honda Africa Twin“ modeliai. Kelionėms plentu „Honda“ šiemet pristatė naują „NT1100“ modelio motociklą, jau sulaukusį nemažo susidomėjimo mūsų šalyje.

„Suprantama, jog kelionių segmento augimą pastaraisiais metais skatino ir pandeminės aplinkybės. Apsunkus skrydžiais lėktuvais, susiduriant su kelionių ribojimais, galimybė išvykti motociklu daugeliui grąžino kelionių laisvę”, – teigė A. Vilpišauskas.

Netolimoms kelionėms populiariais išlieka enduro klasės motociklai. Universalus „Honda CRF300L“ pernai buvo perkamiausias „Honda“ modelis Lietuvoje.

Mūsų šalyje „Honda“ motociklai užima 16.91% visos naujų motociklų rinkos. Lyginant su 2020-aisiais, „Honda“ pardavimai išaugo 73.9%.

Per penkerius metus Baltijos šalių motociklų rinka išaugo 211% (nuo 1469 iki 3112 vienetų). „Honda“ pardavimai Baltijos šalyse išaugo 253% (nuo 250 iki 544 vienetų).