Dakare – aštuntoji „Hondos“ pergalė motociklų įskaitoje

25 sausio, 2024

Dakaro ralį motociklų įskaitoje laimėjo amerikietis Ricky Brabec, važiavęs „Honda CRF 450 Rally“ motociklu. Tai jau antroji amerikiečio pergalė Dakare. Pastarąjį kartą lenktynininkas triumfavo 2020 metų lenktynėse, kuriose taip pat vairavo „Honda“ motociklą. Per visą Dakaro istoriją „Honda“ motociklų įskaitoje nugalėjo 8 kartus.

Dakaro ralyje „Honda“ pirmąkart startavo 1981 metais. Jau 1982-aisiais „Honda“ komanda šventė pirmąją pergalę motociklų įskaitoje.

1986 metų ralyje „Honda“ startavo lenktynėms specialiai sukurtu „Honda NXR750“ modeliu. Tai buvo japonų bendrovės dominavimo Dakare pradžia – „Honda“ motociklų įskaitą laimėjo 4 metus iš eilės.

„Honda“ beveik dešimtmečiui pasitraukė iš Dakaro ralio varžybų ir į jas grįžo tik 2013 metais. 

Į Dakarą „Honda“ grįžo su „CRF 450 Rally“ modeliu. 2024 metų lentynėse dalyvavęs motociklas varomas 449cc skysčiu aušinamu DOHC tipo varikliu, pasiekiančiu daugiau nei 45 kW galią. Pakabą sudaro „Showa“ šakės (310 mm priekyje ir 305 mm gale). Lyginant su praėjusiais metais, motociklo svoris sumažėjo 8%. Variklio nustatymai pakeisti suteikiant daugiau galios vidutinių sūkių diapazone. Maksimalų motociklo greitį riboja ralio taisyklės – jis siekia 160 km/h.

„Honda“ Dakaro modeliai ypatingi tuo, jog daugelis motociklų sporte išbandytų sprendimų atsiduria serijiniuose motocikluose.

2023 metais „Honda“ pristatė „CRF 450R“ modelį, sukurtą remiantis „FIM World MXGP“, „AMA Supercross“ bei „Pro Motocross“ pirmenybių patirtimis. Kelionėms bekele skirtas „CRF300 Rally“ modelis, kuris – nors dvigubai mažiau galingas nei Dakaro bolidas – puikiai veikia ir smėlynuose, ir įprastame eisme. Kartu su „CRF300L“, tai populiariausi „Honda“ motociklai Lietuvoje.

Šiemet atnaujinti „Africa Twin“ bei naujas „Transalp“ modelis leidžia leistis į ilgas moto keliones, kai didelė jų dalis bus neasfaltuotais keliais. 

2024 metų motociklų sezoną „Honda“ pasitinka su 11 naujų bei atnaujintų motociklų modelių.