HONDA legenda: nuo motorinio dviračio iki reaktyvinio lėktuvo
Pokarį Japonija sutiko niūriomis nuotaikomis: šalies pramonė sugriauta, atstatyti ekonomikai prireiks ne vieno dešimtmečio. HONDA legenda gimsta šiuo sunkiu laikotarpiu, kai 1946 metais Soichiro Honda įkuria „Honda Technologijų Institutą”. Pirmasis bendrovės produktas – improvizuotas motorinis dviratis, kurio jėgainei naudoti 50cc „Tohatsu” elektros generatorių varikliai. Transporto priemonė prigijo sunkmetį išgyvenančioje šalyje ir, pasibaigus variklių atsargoms, S. Honda sukūrė savąją variklio versiją. Institutas tuo metu glaudėsi 16 kv. metrų patalpose. Jame dirbo 12 darbuotojų.
HONDA bendrovė įsteigta 1949 metais. Netrukus pasaulį išvydo pirmasis Model D motociklas. Jo ratus suko dvitaktis vieno cilindro 98cc, 3 arklio galių variklis. 1951 m. šį modelį pakeitė E Type su 146cc 5,5 AG varikliu. 1952 metais masinei rinkai pristatytas Cub F 50cc 0,5 AG variklis, kurį pirkėjai galėjo montuoti prie savo dviračių. Pardavimai greitai pasiekė 6500 vienetų per mėnesį, bendrovė ėmė plėtoti pardavimo atstovų tinklą, o stabilus pajamų srautas leido HONDA laisviau eksperimentuoti naujuose rinkos segmentuose.
Nuo 1958 metais HONDA pradėjo motociklų eksportą į JAV, o 1964-aisiais tapo didžiausiu motociklų gamintoju pasaulyje.
1953 metais HONDA žengė į pramoninių įrenginių rinką. Bendrovės produktų gamą papildė elektros generatoriai, vandens pompos, sniego pūstuvai, o 1979 metais pristatyta pirmoji žoliapjovė.
Bendrovė aktyviai dirbo tobulindama variklius bei kurdama naujų produktų prototipus. Sukauptos žinios leido kompanijai 1963 metais pristatyti pirmą keturratę transporto priemonę – komercinį furgoną T360. Automobilis naudojo 356cc 30AG variklį, galėjusį pasiekti 100 km/h greitį. Tais pačiais metais dienos šviesą išvydo HONDA S500 rodsteris. Įkvėptas HONDA motociklų patirties, 531cc motoras galėjo pasiekti 44AG esant 8000 variklio sūkiams per minutę. Modelis svėrė tik 680 kg ir galėjo pasiekti 130 km/h greitį.
1964 metais HONDA taip pat pradėjo gaminti variklius vandens transportui, o nuo 1967 metų jais prekiauja Amerikoje. Bendrovė viena pirmųjų pristatė keturtakčius katerių variklius ir šiandien yra tarp pirmaujančių jų gamintojų.
1972 metais pasaulį išvydo pirmasis HONDA Civic, 1976 metais – HONDA Accord, kurie tapo pasauliniais bendrovės bestseleriais. 1997 metais kompanija pristatė pirmąjį hibridinį modelį HONDA Insight. 2008 metais sukurtas vandeniliu varomas HONDA FCX sedanas.
Užkariavusi žemę ir vandenį, bendrovė ėmė dairytis aukštyn. Pirmasis bandomasis HONDA orlaivis MH02 pakilo 1993 metais, 2003 metais pirmą skrydį atliko HondaJET lėktuvo prototipas, kurio komercinė gamyba pradėta 2016 metais.
Šiandien HONDA yra vienas didžiausių vidaus degimo variklių gamintojų pasaulyje. Versle HONDA yra puikus pavyzdys, kaip kaupti patirtį, žingsnis po žingsnio tobulinti produktus, pritaikyti technologijas naujose srityse ir per septynis dešimtmečius nuo 50cc motorinio dviračio „užaugti” iki reaktyvinio lėktuvo.