„Honda” pagamino 400 mln. motociklų: tai ne riba

30 sausio, 2020

„Honda” peržengė 400 mln. pagamintų motociklų bei motorolerių ribą. 100 mln. apimtis bendrovė pasiekė 1997 metais, 2008 m. gamyba viršijo 200 mln., o 2014 m. – perkoptas 300 mln. laiptelis. 2018 metais motociklų pardavimai pirmąkart peržengė 20 mln. vienetų per metus. Motociklų gamybą bendrovė pradėjo dar 1948 metais. Pirmoji „Honda” gamykla už Japonijos ribų buvo atidaryta 1963 metais Belgijoje.

„Honda” išlaiko globalaus motociklų rinkos lyderio pozicijas. Bendrovės pardavimus pasaulyje sparčiai augina itin išvystyta modelių gama. „Honda” tarp motociklų gamintojų išsiskiria, jog vairuotojams gali pasiūlyti motociklą kone „visiems gyvenimo atvejams” – nuo motorolerių, motokrosui skirtų modelių, iki adventure klasės ar net šešiacilindrių kelioninių „čioperių” – teigė UAB „Nippon auto” komercijos vadovas Artūras Vilpišauskas.

Vadovo teigimu, augimą užtikrina ir tai, jog pasaulyje „Honda” turi puikų pardavimų ir autorizuoto serviso tinklą. Lietuvoje „Honda” per metus parduoda per 100 naujų motociklų. Šis skaičius kasmet auga apie ketvirtadaliu.

„Honda” istorija skaičiuojama nuo 1946 metų, kai Soichiro Honda įkūrė „Honda Technologijų Institutą”. Pirmasis bendrovės produktas – improvizuotas motorinis dviratis, kurio jėgainei naudoti 50cc „Tohatsu” elektros generatorių varikliai. Pasibaigus po karo likusių generatorių variklių atsargoms, „Honda” sukūrė pirmą nuosavą variklį. 1948 metais įkurta „Honda Motor Co.”. Ši data laikoma oficialia „Honda” istorijos pradžia.

1949 metais iš gamyklos išriedėjo pirmasis „Dream D-Type“ motoroleris. Jo ratus suko dvitaktis vieno cilindro 98cc, 3 arklio galių variklis. Pardavimai greitai pasiekė 6500 vienetų per mėnesį, bendrovė ėmė plėtoti pardavimo atstovų tinklą, o stabilus pajamų srautas leido „Honda” laisviau eksperimentuoti naujuose rinkos segmentuose.

Nuo 1958 metais „Honda” pradėjo motociklų eksportą į JAV, o jau 1964-aisiais tapo didžiausiu motociklų gamintoju pasaulyje.

1953 metais bendrovė pradėjo pramoninių įrenginių – elektros generatorių, vandens siurblių, pasaulį išvydo pirmieji Japonijos rinkai skirti „Honda” automobiliai. 1972 metais pradėta prekyba pirmosios kartos „Honda Civic” modeliu. 2016 metais pradėta prekyba reaktyviniu „HondaJet” lėktuvu.

„Versle HONDA yra puikus pavyzdys, kaip kaupti patirtį, žingsnis po žingsnio tobulinti produktus, pritaikyti technologijas naujose srityse ir per septynis dešimtmečius nuo 50cc motorinio dviračio „užaugti” iki reaktyvinio lėktuvo” – teigė A. Vilpišauskas.